Bergen sommer-forskerskole
bergen summer research school

Hvordan kan du påvirke politikken for en bærekraftig fremtid?

Det er et stort behov for å koble forskningen på 2030-agendaen. Til sommeren hjelper vi deg med å finne de verktøyene du trenger for å bidra i grensesnittet mellom vitenskap og politikk.

COP21 closing meeting
UN Photo/Mark Garten

Hvordan vil du beskrive dine forskningsresultater for å påvirke utformingen av politikk for en bærekraftig fremtid?

Til sommeren inviterer vi 100 PhD-kandidater fra hele verden til Bergen for å tilbringe to sommer-uker med noen av våre beste forskningsmiljø og for å lære hvordan du som forsker kan påvirke beslutningstakere for en bærekraftig fremtid.

Søknadsfrist er 24. februar 2019

Den årlige Bergen Summer Research School (BSRS) byr på seks parallelle tverrfaglige kurs med topp internasjonale forelesere. Kusene er knyttet sammen med en rekke felles sesjoner relevant for deg i rollen som forsker og forskningsformidler. Det blir også felles keynotes av profilerte forskere, plenumdiskusjoner og en utflukt til «vann-landskapert» i Hardanger.

Sommer-forskerskolen er et tverrfaglig tilbud til PhDS-kandidater fra hele verden opptatt av noen av de største utfordringene i vår tid.

Følg oss på Facebook og Twitter for oppdateringer om programmet.

BSRS ønsker å skape et unikt opplegg der PhD-kandidater kan presentere, engasjere, diskutere, utvikle sin tenkning og forbedre sitt arbeid.

Sommerens kurs:

Ocean, Climate, Society: Instabilities and mobilities on the climate change frontline

Agenda 2030: Poverty, Climate Change and Sustainability

Migration Processes and Practices: Theories, methods and ethical conduct

Cultural Policy: Arts Heritage & Sustainability

The unfinished agenda of maternal and child health: Getting research into policy

Water management and sustainable development

Bergen sommer-forskningsskole er et samarbeid mellom Høyskolen på Vestlandet, Chr. Michelsens institutt, NHH Norges Handelshøyskole, NORCE Norwegian Research Centre AS og Universitetet i Bergen.