Forskerskolen i klinisk medisin

Forskningspresentasjoner fra 2009 er åpnet.

På Haukeland Universitetssykehus kan man denne uken bevitne den store bredden av forskning som foregår ved de kliniske instituttene knyttet til sykehuset. 55 postere og 15 muntlige innlegg som ble presentert ved vitenskapelige møter og kongresser i 2009 vises frem for forskningsmiljøene og publikum. Utstillerne har laget egne sammendrag ved hver poster, myntet på publikum. Gjeve pengepremier går til de beste presentasjonene, og Kommunikasjonsavdelingen HUS deler ut en egen formidlingspris.

Det er de tre insituttene for indremedisin, klinisk medisin og kirurgiske fag som gjennom sin felles Forskerskolen i klinisk medisin arrangerer fremvisningen.

• 25.-29. januar - Posterutstilling, Foajeen Haukeland Universitetssykehus.
  • 26. januar 10:30-15:00 - Poster-presentasjonsrunde med juryen
  • 28. januar 10:-15:00 - Muntlige innlegg Auditorium B301, Sentralblokken HUS. Program
  • 29. januar 12:00 - Prisutdeling Foajeen HUS. Underholdning ved Medisinsk Blæse et Spadserensemble.