Fakultet for kunst, musikk og design
HMS- kurs

Innføring i HMS for kunst, musikk og design

Her finner du påmelding til e-læringskurset i HMS som er utarbeidet for KMD. Kurset tar omtrent 40 minutter, og gir opplæring i lover og forskrifter, personlig verneutstyr, kjemikalieregisteret EcoOnline, sikker jobb-analyse og avfallshåndering av farlig avfall og problemavfall.

Ansatte og studenter ved Fakultet for kunst, musikk og design driver med kunst- og designarbeid, både på egen arbeidsplass og i spesialiserte verksteder.

De arbeider ofte med ulike fysiske og kjemiske stoffer som  kan være helseskadelige. Mye av arbeidet som gjøres på de ulike verkstedene er risikofylt. Kurset er først og fremst rettet mot studenter og ansatte som gjør arbeid som kan være risikofylt, eller som ofte oppholder seg i områder hvor det foregår risikofylt aktivitet.

Men kurset anbefales for alle, fordi fakultetet da vil ha en samlet forståelse for HMS.

Påmelding til innføringskurset på MittUiB. Logg på med UiB-brukernavn og passord.