Pandemisenteret

Nyhetsarkiv for Pandemisenteret

– Det er ikke mange institusjoner som kunne gjennomført et kurs på denne måten, sier jussprofessor Eirik Holmøyvik. Han og kollega Siri Gloppen mener det tverrfaglige PhD-kurset ved Pandemisenteret illustrerer styrken ved UiB som et breddeuniversitet.
The Pandemic Centre collaborates with Centre for the Study of the Sciences and Humanities (SVT) together with Centre for Climate and Energy Transformation (CET) in an interdisciplinary course "Diversity and Inequity in the Pandemic".
Pandemisenteret vil sammen med andre institusjoner ved Universitetet uttrykke vår bekymring til Bergen kommune om de papirløses rett til helsetjenester.
En ny internasjonal studie viser at pandemien har fått mange av oss til å sove dårligere. Mest søvnpåvirket ble de som var i karantene eller isolasjon, eller hadde økonomiske bekymringer.