Institutt for fysikk og teknologi

Nyhetsarkiv for Institutt for fysikk og teknologi

Moderne teknologi samler inn store datamengder vi har store problemer med å utnytte. Nå oppretter Universitetet i Bergen et nytt forskningssenter som gjennom matematikk, algoritmer og datamaskiner skaper stor samfunnsnytte.
Graham Lee er vårt nyeste medlem i subatomær-gruppen. I denne artikkelen skriver han litt om seg selv, og hva han skal arbeide med mens han er hos oss.
Hvordan tenkte Vilhelm Bjerknes da han var 20 år? Hvorfor var vitenskapsmiljøet i Bergen skeptisk til Einstein? Tidsskriftet Naturen helt tilbake til 1877 er digitalisert.
God HMS-forbedring på kort tid og et stort engasjement for strandrydding. Årets HMS-pris ved fakultetet deles mellom Institutt for informatikk og Institutt for biovitenskap.