Bærekraftskonferansen i Bergen
PROGRAM DAY ZERO

Day Zero: Onsdag 5. februar 2020

Velkommen til Day Zero på Bærekraftskonferansen i Bergen – onsdag 5. februar 2020 – en festival i kunsten å tenke bærekraftig.

Student Anja Myrtveit repairing her mobile phone at a workshop on Day Zero during the 2019 SDG Conference Bergen.
TEKNOLOGIFIKSERNE: Fiksefesten i regi av SUM ved Universitetet i Oslo var en av de store suksessene på Day Zero under Bærekraftskonferansen i Bergen i fjor. Her ser vi student Anja Myrtveit reparere mobiltelefonen sin. I år er det over 30 ulike arrasngement på Day Zero.
Eivind Senneset for the University of Bergen

Day Zero er det uformelle startskuddet for den årlige Bærekraftskonferansen i Bergen, hvor vi inviterer studenter, forskere, forelesere, universitetsansatte og allmennheten til en fest i kunsten å tenke bærekraftig – og da med særlig vekt på bærekraftsmålene.

• Det er gratis å delta og arrangementene er åpne for alle.

Arrangementene omfatter workshops, paneldebatter, foredrag, vitenskapelige postere og annet. Alle finner sted på Kvarteret eller Studentsenteret. Day Zero avsluttes med en uformell mottakelse på Kvarteret, som omfatter forestillingen Fish to Mars, og en åpen debatt på Litteraturhuset.