Hjem
UiB Tjenesteutvikling

Tilgjengelige og effektive tjenester

Styringsgruppen har besluttet å starte opp delprosjektet 'Tilgjengelige og effektive tjenester'

Hovedinnhold

Formålet med delprosjektet ‘Tilgjengelige og effektive tjenester’ er å skape en bedre brukeropplevelse for ansatte og studenter ved Universitetet i Bergen

Bakgrunn

Gjennom brukerhenvendelsesprosjektet og forprosjektet til Tjenesteutvikling, ble det tydeliggjort et behov for å styrke tilgjengeligheten for brukerne av sentraladministrasjonens tjenester.

Som en del av mandatet for prosjekt Tjenesteutvikling skal styringsgruppen anbefale modell for samordning av tjenestene i administrasjonen og en felles førstelinjetjeneste, og et felles system for henvendelser og mottak av tjenester skal utredes.

Mål

Bedre og enklere tilgjengelighet, tjenester og kompetanse. Mer brukertilpassede tjenester, effektive arbeidsprosesser.

Metodikk

  • Etablere mindre prosjektgrupper fra hvert av tjenesteområdene.
  • Arbeide med «Brukerreisen» i første fase.
  • I neste fase vurdere arbeidsprosesser, samhandling og kompetanse.
  • Arbeide gjennom fellessamlinger for delprosjektene for felles utvikling, erfaringsdeling og fremdrift.
  • Se digital og personlig støtte i sammenheng.
  • Legge til rette for å arbeide i sprinter i ulike faser for å konsentrere utviklingsprosessen og sikre fremdrift

Fremdrift

Oppstart i November. Starter med noen administrative avdelinger og føler på med de andre etterhvert.