Klima og energiomstilling

Nyhetsarkiv for Klima og energiomstilling

Oceans of Opportunities (OceanOpps) er et EU-nettverk som har som overordnet mål å bidra til at flere bedrifter, forskningsinstitusjoner og offentlige aktører blir mobilisert til å delta i EU-prosjekt.
Berekraftspilotane har blitt intervjuet om arbeidet med å setje berekraft på dagsorden hjå studentar og tilsette. Her fortel dei om formidlingsarbeid, klimarekneskap, arbeid med universitetets nettsider, og fleire andre prosjekt!
Konferansen Artic Frontiers utfordret direktør for Bergen Offshore Wind Centre (BOW) på å introdusere havvind i Norge på 90 sekunder. Se videoen her.
Rederier følger nå nøye med på trender, og nye teknologier og drivstoff som skal bidra til å omstille skipsfarten. Samtidig etableres en rekke samarbeidsnettverk for grønn skipsfart, som har som mål å få fart på dekarboriseringen.