LINGCLIM: Klimadebattens språkbruk og tolkninger

Nyhetsarkiv for LINGCLIM: Klimadebattens språkbruk og tolkninger

21.09.2021 holdt Kjersti Fløttum keynote på «Thinker's Cycle: The Language of Debate and Communication on Climate Change» i Royal Flemish Academy of Belgium for Science and the Arts i Brussel.
På seminaret «Exit Earth – Extreme Weather Warnings», som ble holdt ved Fakultet for kunst, musikk og design 16.09., bidro Kjersti Fløttum og Ida Vikøren Andersen med hver sitt innlegg.
16.09. deltok PhD-stipendiat Runa Falck i paneldebatt i forbindelse med lanseringen av UiBs Bergen School of Global Studies, som har klimaendringene som en av sine fem pilarer.
Fredag, 1. september, fikk LINGCLIM-gruppen besøk av Amal Haddad Haddad, PhD-stipendiat ved Universidad de Granada i Spania. Haddad Haddad forsker på klimametaforer i spanske og arabiske tekster.
27. august 2021 ble Kjersti Fløttum invitert til Bergen kommunes Klimaetat for å presentere resultatene av skoleundersøkelsen om livsstil i et klimaperspektiv.