LINGCLIM: Klimadebattens språkbruk og tolkninger
Foredrag

Innlegg på seminaret «Exit Earth – Extreme Weather Warnings»

På seminaret «Exit Earth – Extreme Weather Warnings», som ble holdt ved Fakultet for kunst, musikk og design 16.09., bidro Kjersti Fløttum og Ida Vikøren Andersen med hver sitt innlegg.

Extreme Weather
Pixabay

16. september arrangerte Fakultet for kunst, musikk og design (KMD) et tverrfaglig seminar og utstilling for å presentere resultatene fra et fire ukers kurs om ekstremvær med studentene på tredjeåret Møbel/romdesign og interiørarkitektur og visuell kommunikasjon. Som en del av det tverrfaglige programmet presenterte også Kjersti Fløttum, prosjektleder i LINGCLIM-gruppen, og postdoktor Ida Vikøren Andersen to innlegg: Kjersti Fløttum holdt et foredrag om «The Role of Language in The Climate Change Issue» og Ida Vikøren Andersen bidro med en presentasjon om «Youth, climate change and climate communication».