Utdanning

Nyhetsarkiv for Utdanning

Stipendiat Trygve Svensson er fast gjest i P1 Kveldsåpent sin formidlingsskole
UiB Global utlyser fire skrivestipend for utvikling av nye forskningsprosjekter. SØKNADSFRIST 20. MARS 2015.
Fra hvilket fjell er utsikten best? Hvor får du den beste kaffen på Høyden? Hvordan er eksamensnervene?
Invitasjon kvalifisering Geofag-OL 2015. Universitetet i Bergen og Norsk Geologisk forening inviterer til deltakelse i kvalifisering til Geofag-OL i Brasil, september 2015.
Media identifiserer ofte ikkje høgreekstrem vald som terrorisme, seier førsteamanuensis ved Institutt for samanliknande politikk, Jan Oskar Engene. Og media påverkar terrorstatistikken.
Professor Jens Kjeldsen kommenterer vinneren av World Press Photo Awards 2014
Forskartalentet Katrine Vellesen Løken (31) kan titulere seg med å vere Noregs yngste kvinnelege økonomiprofessor nokonsinne.
Medisiner som hemmer AXL-virkning er utviklet som tabletter mot kreft og nå i utprøving.
Bachelorprogrammet i geografi er blant de programmene som får best tilbakemelding fra UiB-studentene i Studiebarometeret.
Institutt for geovitenskap har UiBs mest fornøyde masterstudenter
I studiebarometeret for 2014 får både bachelor- og masterprogramma i samanliknande politikk svært gode tilbakemeldingar frå studentane, med høvesvis 4,3 og 4,4 poeng av 5 mulege.
Pressemelding fra Utenriksdepartementet: UD lyser ut en innovasjonskonkurranse for alle registrerte studenter i Norge. I denne innovasjonskonkurransen ber de om et visuelt konsept (en såkalt «mockup») for en smarttelefon-app for utdanning av unge jenter. Appen må være anvendbar både i Norge og i utviklingsland.