Utdanning

Nyhetsarkiv for Utdanning

– Det var godt å se alle FNs medlemsland diskutere klima på High-level Political Forum og at de understreket at vi trenger mindre prat og mer handling. Det å løse klimautfordringen er nøkkelen for hele bærekraftsagendaen, sa klimaforskerne Tore Furevik og Kikki Kleiven etter den store klimadebatten i FN fredag 12. juli.
En delegasjon fra Universitetet I Bergen besøker High-level political forum I FN i juli 2019. Noe av det viktigste for delegasjonen blir å vise FN-systemet hvordan universitetet utdanner fremtidens klimaforskere og fremtidens ledere og å vise bredden og mangfoldet i klimaforskningen i Bergen.
– Emnet praktisk informasjonsarbeid gjorde meg godt forberedt på møtet med arbeidslivet. Det er det beste faget jeg har hatt på universitetet og det jeg har lært mest av.