Senter for internasjonal helse

Nyhetsarkiv for Senter for internasjonal helse

Stadig flere krysser landegrensene for å benytte utradisjonelle metoder for å få barn. Onsdag blir problemstillinger knyttet til såkalt «reproduktiv turisme» belyst under konferansen «European Congress on Tropical Medicine and International Health».
I starten av september publiserte svært mange internasjonale helsetidsskrift en lederartikkel der det oppfordres til å stille seg bak kampen for klimaet. Denne uken kan oppropet få 1000 nye underskrifter på en UiB-ledet helsekongress i Bergen.
Sente for internasjonal helse på Universitetet i Bergen er vertar for den 12. europeiske konferansen innan tropemedisin og internasjonal helse (ECTMIH). Det er fyrste gongen denne kongressen finn sted i Norge.