Senter for internasjonal helse

Nyhetsarkiv for Senter for internasjonal helse

To forskningsprosjekter forankret ved henholdsvis Det juridiske fakultet og Instituttene for kjemi og biomedisin er tildelt midler til hver sin stipendiat.
Gunnar Kvåle, professor emeritus i internasjonal helse, medisinstudent Elisabeth Tran, og John Gunnar Mæland, professor emeritus i sosialmedisin ved Universitetet i Bergen har samlet inn mer 1200 underskrifter siden oktober. Tirsdag leveres underskriftene til Stortinget.
Frode Forland (FHI, UiT), Karerini T. Storeng (UiO) og Bente E. Moen (UiB) skriver i Bistandsaktuelt: Til tross for Norges betydelige satsning på global helse i neste års statsbudsjett, er det ingen garanti om videre offentlig finansiering av norsk forskning på dette feltet. Forum for Global helseforskning etterlyser en videre satsing på GLOBVAC etter 2020. Det er et demokratisk problem om Norges... Les mer
Andre konferanse for bedre dialog mellom disipliner og aktører.