SDG Bergen (N)
BÆREKRAFTSMÅL 14 | LIV UNDER VANN

Krever handling av politiske ledere

Fire av de såkalte indikatorene i bærekraftsmål 14, Liv under vann, forfaller i 2020. Universitetet i Bergen vil med sin lederrolle innen havforskning og bærekraftsmålene utfordre beslutningstakere til å gjennomføre det de har forpliktet seg til i året som kommer. Universitetet står klar med vitenskapelige råd.

Scientific Director Lise Øvreås from Ocean Sustainability Bergen and Marine Director Nils Gunnar Kvamstø at the University of Bergen, photographed in January 2020.
LEDER AN I BÆREKRAFTIG HAVFORSKNING: Fire delmål til bærekraftsmål «modner» i 2020, Vitenskapelig leder Lise Øvreås i Ocean Sustainability Bergen og marin direkør Nils Gunnar Kvamstø ved Universitet i Bergen vil med vitenskap i hånd stille krav om handling for en bærekraftig utvikling av havet til ledere og beslutningstakere.
Sverre Ole Drønen, University of Bergen