Ansattsider

Nyhetsarkiv for Ansattsider

Benedicte Irgens har drevet med undervisning i nesten 40 år – nå blir hun merittert for arbeidet hun gjør med undervisningskvaliteten ved fakultetet.
Det humanistiske fakultet sin formidlingspris vert tildelt Revisjonsprosjektet for innsatsen med å gjere norsk språk og språkforsking tilgjengeleg og engasjerande for et breitt publikum.
Eit totalrenovert Prismestudium har fått Det humanistiske fakultet sin pris for utdanningskvalitet i 2023 – takka vere solid laginnsats med mange involverte.
The Water ESSENCE Africa project organized an excellent and well-visited workshop during the International Water Association’s Congress in Kigali, Rwanda discussing how universities can contribute towards achievement of SDG6, Clean Water and Sanitation.
UiB var representert gjennom vår partnerbedrift Aanderaa da Nagaoka University of Technology i Japan presenterte koblinger mellom forskning og næringsliv på et hybrid arrangement. Dette kom i stand som en del av UiBs FN-oppdrag på bærekraftig hav.
Som del av Verdensdagen for psykisk helse arrangerer UiB webinaret "Musikk i arbeidslivet" med Viggo Krüger. Hvordan kan musikk gi oss en stemme når vi trenger å bli hørt?
Geomikrobiologisk laboratorium, UiB er den første offentlige forskningslaben i Norge som får miljøsertifisering fra My Green Lab. Arbeidet med sertifiseringen er gjort med støtte av Klimafondet ved UiB.
Det fjerde kullet av bærekraftspiloter ved UiB er på plass. Bli bedre kjent med Nora, Emma, Kristine og Dina.
Alle ansatte har mulighet til å ta de populære DIGI-emnene. Slik kan du sikre seg digital kompetanse og kunnskap.
UiB følger anbefalingene fra Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) med hensyn til bruk av TikTok og Telegram, og fraråder at disse applikasjonene installeres på tjenesteenheter.
Institutt for klinisk odontologi har fått støtte til gjenbruksbriller som reduserer plastavfall. Har du også en idé som kan gjøre UiB grønnere? Send en søknad til Klimafondet innen 13. mars.
Hjemkomsten til Statsraad Lehmkuhl 15. april markerer også begynnelsen på One Ocean Week - en uke med spennende og underholdende arrangementer om bærekraftig hav i Bergen. Her finner du en oversikt over UiBs arrangementer i løpet av havuken. Alle arrangement er gratis og åpen for alle, unntatt der hvor det er indikert.
NORA Research School tilbyr utvekslingsmuligheter for ph.d.-studenter innen kunstig intelligens (AI). Mariyam Khan har nettopp ankommet The Alan Turing Institute i London for et seks måneders forskningsopphold.
Studenter, forskere og forelesere møttes da Statsraad Lehmkuhl og One Ocean Expedition besøkte Cape Town. Her diskuterte de hvordan bærekraftsmålene best kan innpasses i fremtidens havutdanning og hvordan universiteter kan tilby dette.
Visste du at 760 000 nordmenn har hørselsproblemer? Dette ønsker UiB å sette fokus på. UiB Universell starter nå en kampanje hvor man oppfordrer talere til å bruke taleforsterkere i rom som er utstyrt med dette.
Vi er i gang med å lage nye sidemaler for forskergrupper og forskningsprosjekter på www.uib.no, og vi har sendt ut en spørreundersøkelse til de vitenskapelig ansatte for å få vite mer om behovene.
Hvis du planlegger å kjøpe PC, skjerm, kamera eller hodetelefoner til bruk i fellesadministrasjonen, bør du lese dette.
Vi får daglig høre at sikkerhetssituasjonen er endret og samfunnssikkerheten blir viktigere. I Nasjonal sikkerhetsmyndighets Digitalt risikobilde som nylig ble publisert for 2022, pekes det ut tre samfunnsområder som er spesielt utsatt for ulike typer cyberangrep.

Sider