UiB AI
Innspillsmøte

Mange gode innspill til KI-satsing og digitaliseringsstrategi

UiB AI og NORA inviterte fagmiljøer i Bergen til innspillsmøte om regjeringens KI-satsing og digitaliseringsstrategien.

Panelsamtale på seminar i regi av UiB AI og NORA
Morten Irgens fra Copenhagen Business School, Simen Eide fra Schibsted, Inge Jonassen fra Universitetet i Bergen, Kjersti Engan fra Universitetet i Stavanger, og Odd Gurvin fra Norwegian Cognitive Center i samtale med Alex Moltzau i NOORA.
Pinar Heggernes, UiB

UiB AI samarbeidet med NORA om et Cutting Edge AI seminar i Bergen den 24. november i Universitetsaulaen der sentrale aktører innen kunstig intelligens debatterte den kommende digitaliseringsstrategien og hvordan KI-milliarden regjeringen har lovet bør brukes.

Her kan du lese UiBs innspill til regjeringens KI-satsing.

– Det var veldig kjekt å ha besøk av Kommunal- og distriktsdepartementet, Norges forskningsråd, Schibsted, Norwegian Cognitive Center, Universitetet i Stavanger og Copenhagen Business School til dette møtet. Vi hadde interessante og lærerike diskusjoner og det kom mange gode innspill, sier prorektor ved UiB og leder av styringsgruppen for UiB AI, Pinar Heggernes.

Seminaret startet med innlegg fra Fagdirektør i Kommunal- og distriktsdepartementet (KDD), Christine Hafskjold og Olaug Råd, Spesialrådgiver i Avdeling for muliggjørende teknologier hos Forskningsrådet. Deretter var det innlegg fra flere fagfolk innen kunstig intelligens, før seminaret ble avsluttet med en bred panelsamtale.

Les mer om programmet.

Her kan du se hele seminaret i opptak:

Hva skal vi med en milliard til kunstig intelligens? | UiB AI