HIS304

Her finner du temabeskrivelse for HIS304 Teknikkar i historiefaget

tekst
UiB

Våren 2023 kan du velge mellom to tema på HIS304gotisk håndskrift og middelalderpaleografi

Du skal skrive en kort øvingsoppgave i løpet av semesteret. Eksamensformen er muntlig eksamen.

Gotisk håndskrift

Emneansvarlig: Frode Ulvund

Temaet tek sikte på å gi eit godt startgrunnlag for arbeidet med ei mastergradsoppgåve ved å gjere studentane i stand til å lese eit kjeldemateriale som er skrive med gotisk skrift, først og fremst handskrift. Studenten skal tileigne seg kjennskap til framgangsmåtar for å lese gotisk handskrift, både i forhold til gotiske bokstavars visuelle uttrykk så vel som til eit dokuments totale skriftbilete. Studenten skal tileigne seg tilstrekkeleg lesekunnskap til å formidle det meiningsmessige innhaldet i gotiske dokument, og kunne demonstrere evne til å transkribere tekstar. Studenten skal også kjenne til grunnleggande skrift- og språkhistorie frå mellomalderen og fram til slutten av 1800-talet. Det vil bli høve til å særleg konsentrere seg om gotisk skrift knytt til eigen periode.

Temaet legg opp til stor grad av sjølvstudium der studentane arbeider med kjelder frå ulike periodar, gjerne med vekt på eigne kjelder. Det kan også vere aktuelt med noko seminarundervisning.

Middelalderpaleografi

Emneansvarlig: Kirsi Salonen

Temaet støtter arbeidet med masteroppgaven HIS350 gjennom å gi studenten ferdigheter til å lese middelaldertekster og -dokumenter. Temaet introduserer historien og utviklingen av ulike skrivestiler fra de første skriftene i Mesopotamia (ca. 3000 f.Kr.) til slutten av middelalderen (ca. 1500 e.Kr.). Med dette skal studenten lære å gjenkjenne og datere ulike skrivestiler. Temaet vil konsentrere seg om middelalderens tre vanligste skriftstiler: den karolingiske skriften, den gotiske skriften og den humanistiske skriften. Studenten vil lære å lese enkle tekster, samt å gjenkjenne  de mest typiske forkortelsene som brukes i middelaldertekster. Undervisningen foregår som forelesninger og seminar. Studenten skal også løse oppgaver på egenhånd.