Ansattsider

Introduksjonskurs til undervisning på nett

Kurs i nettundervisning relevant både for helt nettbaserte emner og for emner som kombinerer undervisning på nett og på campus.

skjermdump av introvideo til kurset.
Colourbox

Ressurssidene er utviklet for fagmiljø som driver med etter- og videreutdanning, men innholdet vil også være relevant for digitalisering av ordinære emner.

Innholdet er inndelt i fire hovedtema:

• Læring og undervisning på nett
  • Bruk av Mitt UiB som læringsplattform
  • Video og lyd i undervisning
  • Digitale læringsaktiviteter

Det er mulig å gjennomføre dette som et e-læringskurs. Fra start til slutt vil det ta ca. 1 time (men det er mulig å fordype seg underveis og utforske eksempler). Klikk på knappen merket med "Neste" nederst til høyre for å gå i gang.

Sidene kan også brukes som et oppslagsverk dersom det er mer avgrensede områder ved nettundervisning du er interessert i. Klikk på "Moduler" i venstremenyen for å finner listen over alt kursinnhold.

Kurset er utviklet av UiB Videre i samarbeid med UiB Læringslab, Studieadministrativ avdeling og Program for universitetspedagogikk.

Trykk her for å starte kurset.