Utgiftsrefusjon
Som hovedregel skal alle innkjøp gjøres gjennom innkjøps- og fakturaløsningen. Kun unntaksvis kan man legge ut for en utgift selv og deretter få dette refundert ved å registrere utgiftsrefusjon i Selvbetjeningsportalen. Eksempel på dette kan være databriller, bøker eller lignende.
Hovedinnhold
Dersom du skal kjøpe en vare eller en tjeneste skal du ta kontakt med innkjøper (bestiller) ved din enhet. For varer som ikke kan bestilles, kan du få refusjon ved å registrere en utgift i Selvbetjeningsportalen. Veiledning finner du under.
Utgiftsrefusjon i Selvbetjeningsportalen
Logg inn i Selvbetjeningsportalen her.
Veiledning til hvordan du registrerer utgiftsrefusjon finner du her.
Under alle trinn i Selvbetjeningsportalen vil du finne spørsmåltegn (?) på høyre side som du kan klikke på for å få mer utfyllende informasjon.
Utgiftsrefusjon i DFØ-appen
Du kan registrere utgiftsrefusjon i DFØ-appen ved å logge inn i DFØ appen her.
Veiledning til hvordan du registrerer utgiftsrefusjon finner du her.