Hjem
For ansatte
Tjenestesenter for lønn, reise og fravær

Betalmeg for deg som ekstern

Dersom du skal motta refusjon fra UiB som ekstern (gjest, student eller andre) må du få tilgang til Betalmeg. Her finner du all informasjon du trenger for å logge inn i betalmeg og registrere reiseregning for å få utbetalt refusjon fra UiB.

Hovedinnhold

For å kunne logge inn i betalmeg må du ha tilgang.

Du kan logge inn i betalmeg ved å klikke på denne lenken.

Få tilgang til betalmeg

Når du skal motta refusjon fra UiB trenger du tilgang til betalmeg, dette blir bestilt av ditt fakultet/institutt. 

  • Du vil motta en epost fra UiB, med lenke til et skjema om dine person- og bankopplysninger, som du må fylle ut.(Emnefeltet i e-posten er et saksnummer (Ixxxx-xxxx) og overskriften er Welcome to the University of Bergen- visitor information / Velkommen til Universitetet i Bergen- besøksinformasjon.)
  • Når du har fylt ut og sendt inn skjemaet med person- og bankopplysninger vil UiB opprette tilgang til betalmeg og du vil motta en e-post med emne: Informasjon fra DFØs brukeradministrasjonssystem / Information from DFØs user management system direkte fra DFØ om at du har fått tilgang.
  • Du vil deretter motta en e-post fra no-reply@dfo.no med informasjon om hvordan du kan logge inn i Betalmeg (DFØ-portalen) for å registrere din reiseregning eller utgiftsrefusjon. Vær oppmerksom på at du ikke kan logge inn før du har mottatt e-post fra DFØ.

Logg inn dersom du har norsk fødsels- og personnummer

Du kan logge inn i betalmeg ved å klikke på denne lenken.

Dersom du har norsk fødels- og personnummer, bruk Min ID, Bank ID eller Bank ID på mobil til å logge inn i ID-porten. 

Logg inn dersom du ikke har norsk fødels- og personnummer

Dersom du ikke har norsk fødels- og personnummer kan du følge framgangsmåten nedenfor:

  • Gå til DFØ-ID|Login (dfo.no).
  • Dersom du ikke har et brukernavn, velg 'Glemt passord?'.Du vil da motta en e-post med en verifikasjonskode.
  • Logg inn med brukernavn og passord, etterfulgt med en SMS-kode du vil motta.

DFØ anbefaler å bruke DFØ-appen, da denne gjør at du slipper å be om SMS-kode hver gang du logger inn. 

Logg inn dersom du har brukerkonto i en annen organisasjon som bruker DFØ

Dersom du har brukerkonto i en annen organisasjon som bruker DFØ og får problemer med å logge inn, følg framgangsmåten beskrevet nedenfor for logg inn InPrivate window:

  • Trykk på de tre prikkene i høyre hjørne øverst i nettleseren.
  • Trykk New InPrivate window.
  • Deretter kan du DFØ-ID|Login (dfo.no)

Vi gjør oppmerksom på at informasjonbrev eller annen informasjon du har mottatt i forbindelse med refusjon fra UiB må legges ved reiseregningen.