Griegakademiet – Institutt for musikk
Beyond communication? Musical challenges in a transforming society

Stor oppslutning om Grieg Research School sitt sommerkurs

Grieg Research School in Interdisciplinary Music Studies (GRS) arrangerer sitt sommerkurs i tiden 7. – 10. juni på Høgskolen i Bergen under tittelen «Beyond communication? Musical challenges in a transforming society».

Høgskolen i Bergen
GRS sitt sommerkurs finner sted på Høgskolen i Bergen
HiBs mediesenter

Ca. 75 deltakere er påmeldt kurset – PhD-kandidater, kunststipendiater, forskere og masterstudenter. De kommer fra ulike musikkfaglige disipliner: Musikkvitenskap, utøvende musikk, musikkterapi og musikkpedagogikk og samles i fire dager for å delta på forelesninger, kandidatpresentasjoner, diskusjoner, seminar og sosiale arrangement. De fleste av deltakerne kommer fra GRSs sine medlemsinstitusjoner: Universitetet i Bergen, Universitetet i Stavanger, Høgskolen i Bergen, Høgskolen Stord/Haugesund og Høgskolen i Volda, men der kommer også deltakere fra andre institusjoner i inn- og utland.

På programmet står bl.a. keynote-forelesninger med professor Nicholas Cook fra University of Cambridge (UK) og professor Tia deNora fra (UK) fra Univeversity of Exeter (UK). En hel dag er dessuten satt av til et seminar om det flerkulturelle kunstprosjektet «Fargespill». Hele programmet finnes på lenken under.