Griegakademiet – Institutt for musikk
Mozart, messing med mer - og Carmina Burana!

Velkommen til Griegakademiets åpningskonsert i Universitetetsaulaen

Tradisjonen tro markerer Griegakademiet – Institutt for musikk åpningen av et nytt studieår med et stort fellesprosjekt. Prosjektet munner ut i instituttets åpningskonsert, lørdag 27. august kl. 18.00.

Universitetets aula
The concert will take place in the University's newly restored Aula
UiB

Nytt av året er at konserten finner sted i Universitetets nye praktfulle aula, som har vist seg også å ha en fremragende akustikk.

Programmet blir som vanlig variert og viser hele bredden i Griegakademiets utøvende virksomhet. Vi byr på ulike klassiske ensembler – strykere, messing og treblåsere – så vel som innslag fra jazz-studentene, og folkemusikk fra Griegakademiets «satellitt» - Ole Bull Akademiet på Voss. Det hele kulminerer med et utdrag av Carl Orffs mesterverk «Carmina Burana» med et stort prosjektkor i tillegg til solister, 2 klaver og 5 slagverkere.

Der er gratis adgang til konserten, og alle ønskes velkommen til en flott konsertopplevelse med masser av ungdommelig talent og overskudd i byens nye storstue!

Christie Cafe, rett under aulaen, holder åpent helt fram til konserten starter kl. 18.00.