Styremøte

Møte i universitetsstyret 28. mai

Globale samfunnsutfordringer, status i arbeidet med handlingsplan for universitetets Kina-samarbeid og høringsuttalelse til ny UH-lov, var oppe i forrige styremøte. Se opptak av møtet her.

Universitetsstyremøte 28/05-2020

Her kan du se opptak av styremøtet.

På de siste styremøtene ved Universitetet i Bergen har det blitt gitt en orientering. om status i arbeidet rundt de strategiske satsingsområdene til UiB. På torsdagens møte ble det gitt en status for aktiviteter og resultater, samt videre plan for å utvikle satsingen på Globale samfunnsutfordringer.

I februar sendte Kunnskapsdepartementet ut Universitets- og høyskoleutvalgets forslag til ny lov for universiteter og høyskoler på høring. Høringsfristen er 5. juni, og på styremøtet tok universitetsstyret stilling til innspillsforslaget fra UiB. Forslaget er utarbeidet av et høringsutvalg som har bestått av dekanene og rektoratet.

Videre ble universitetsstyret orienteret om status i arbeidet med Handlingsplan for samarbeid med Kina, om beredskapsarbeidet i forbindelse med koronapandemien, samt regnskap for 1. tertial 2020 og planer for budsjettprosessen for 2021.

Her kan du se hele sakslisten til møtet.