Senter for digitale fortellinger
Lecture

Exploring Authorship and Intermediality in Tim Crouch's Theatre

Yagmur Atlar diskuterer verkene til den renommerte manusforfatteren.

Tim Crouch and Yagmur Atlar
Eoin Carey, 2023

Yagmur Atlar er doktorgradsstudent ved Linnéuniversitetet, Vaxjö, Sverige. Forskningen hennes "(De)polarised Borders and Digitalised Environments: Intermedial Enactment on Nature and Human Ecology in Contemporary Theatre," fokuserer på intermedialitet og digitalisering i samtidsteater, hovedsakelig i Tim Crouchs og Chantal Bilodeaus skuespill. Foredraget vil foregå på engelsk.

Yagmur vil diskutere verkene til den anerkjente dramatikeren Tim Crouch, nærmere bestemt skuespillene An Oak Tree og Truth's a Dog Must to Kennel, som vil bli fremført av Crouch på Festspillene i Bergen 24., 25., 26. og 27. mai. Hun vil diskutere forfatterskapets skiftende dynamikk i Crouchs skuespill og begrepet intermedialitet. Yagmur er tilknyttet Linnaeus University Center for Intermedial and Multimodal Studies (IMS) og forskningsgruppen Multimodality and Intermediality: Humanist Research in a Digital World (MIDWorld).