Senter for ernæring
Konferanse

Senter for ernæring på Homocystein-konferansen

Stipendiatene Vegard Lysne og Anthea Van Parys fra Senter for ernæring deltok på Homocysteine-konferansen i Virgili, Spania.

Vegard Lysne og Anthea Van Parys på Homosystein-konferanse
PRESENTERTE: Vegard Lysne og Anthea Van Parys presenterte arbeidene sine på Homosystein-konferansen i Virgili i Spania.
Anthea Van Parys

Fra 9. til 13. juni arrangerte Universitat Rovira i Virgili (URV) i Spania den 12. International conference on One Carbon Metabolism, B vitamins and Homocysteine. Disse temaene står sentralt i flere prosjekter i ernæringsmiljøet ved UiB. Konferansen besto av vitenskapelige sessioner i et bredt spekter av fagene ledet av eksperter i miljøet. To stipendiater fra Senter for ernæring, Vegard Lysne og Anthea Van Parys, reiste til Spania for å presentere arbeidene sine. Vegard viste data på sammenhengen mellom diettsammensetningen og plasmanivåene av en karbonmetabolitter og B-vitaminstatus. Anthea presenterte sitt prosjekt om kolinninntak og akutt myokardinfarkt og vant studentprisen for beste presentasjon. Vi gratulerer!