LINGCLIM: Klimadebattens språkbruk og tolkninger
Siste nytt

Innlegg på Lærernes Dag: «Unge bergenseres syn på livsstil i et klimaperspektiv»

Kjersti Fløttum bidro med foredrag til Lærernes dag 2022.

Teachers' Day
UiB

Leder i LINGCLIM-forskergruppen Kjersti Fløttum bidro med et innlegg om «Unge bergenseres syn på livsstil i et klimaperspektiv» på Lærernes Dag fredag 28. januar 2022 på Universitetet i Bergen. Lærernes dag er et årlig arrangement som retter seg mot lærere og andre tilsatte i skolen. Deltakerne kan velge fra et variert program med foredrag, faglige samtaler og debatter der UiBs forskere og andre inviterte gjester deler smakebiter på aktuell forskning innen sine fagområder. I innlegget sitt presenterte Fløttum resultater fra skoleundersøkelsen som ble gjennomført i forbindelse med CLIMLIFE-prosjektet for å svare på spørsmålet om hvordan klimaendringer påvirker daglige livsstilsvalg blant ungdom. Foredraget ligger tilgjengelig på nettet i tre måneder etter Lærernes dag (obs: selve foredraget starter ikke før ca. 5 minutter ute i innspillingen).