Forskningsgruppe i samfunnsfarmasi
Konferanse

Nordic Social Pharmacy Conference, Tartu, Estland 2015

Universitetet i Tartu

Den 3.-5. juni 2015 ble den nordiske kongressen i samfunnsfarmasi, Nordic Social Pharmacy Conference,  avholdt i Tartu, Estland. Fra forskninggruppe for samfunnsfarmasi deltok Lone Holst, Kristine Heitman og Reidun L.S. Kjome, og gruppen deltok med både poster og muntlig innlegg. Konferansen avholdes annethvert år, og er alltid fylt med spennende innlegg og gamle kjente, og i år var intet unntak. Vi lærte om utviklingen av klinisk farmasi i Storbritania, Anne Gerd Granås fra Høyskolen i Oslo og Akershus snakket om hvordan vi bedre bør utnytte muligheter for nordisk forskningssamarbeid, og vi deltok på spennende workshops om bl.a. apotekpraksis, artikkelskriving og kvalitetsindikatorer i apotek. Tartu er en nydelig by, universitetet er et av de beste i Europa på mange felt, og vi anbefaler sterkt farmasistudenter å benytte seg av Erasmus-avtalen mellom Bergen og Tartu! Bilder og mer om kongressen her.