Hjem
Undervisningsprofesjonalitet og pedagogikk
Veiledning av nye lærere

Veiledning av nye lærere

Nasjonale og internasjonale perspektiver. Dette er 2. utgave. I denne Nye utgaven er flere av kapitlene bearbeidet I samsvar med utviklingen som har skjedd på veiledningsfeltet siden første utgave av boken kom ut I 2010. Professor Kari Smith (NTNU) og Professor Marit Ulvik ved Institutt for Pedagogikk (UiB) er redaktører for denne boken.

Veiledning av nye lærere
Foto/ill.:
Universitetsforlaget

Hovedinnhold

Forståelse for at nye lærere trenger en form for støtte øker, og i Norge har dette nedfelt seg i både faglitteratur og styringsdokumenter. Til nå har nasjonal og internasjonal forskning særlig rettet oppmerksomheten mot det å være nyutdannet, og det har vært mindre fokus på dem som skal veilede de nye lærerne.

 

 I denne nye utgaven er flere av kapitlene bearbeidet i samsvar med utviklingen som har skjedd på veiledningsfeltet siden første utgave av boken kom ut i 2010. I tillegg er nye referanser satt inn og gamle er oppdatert-


Les mer her (Universitetsforlaget)