Home
Teacher Professionalism and Education

Warning message

There has not been added a translated version of this content. You can either try searching or go to the "area" home page to see if you can find the information there
Veiledning av nye lærere

Veiledning av nye lærere

Nasjonale og internasjonale perspektiver. Dette er 2. utgave. I denne Nye utgaven er flere av kapitlene bearbeidet I samsvar med utviklingen som har skjedd på veiledningsfeltet siden første utgave av boken kom ut I 2010. Professor Kari Smith (NTNU) og Professor Marit Ulvik ved Institutt for Pedagogikk (UiB) er redaktører for denne boken.

Veiledning av nye lærere
Photo:
Universitetsforlaget

Main content

Forståelse for at nye lærere trenger en form for støtte øker, og i Norge har dette nedfelt seg i både faglitteratur og styringsdokumenter. Til nå har nasjonal og internasjonal forskning særlig rettet oppmerksomheten mot det å være nyutdannet, og det har vært mindre fokus på dem som skal veilede de nye lærerne.

 

 I denne nye utgaven er flere av kapitlene bearbeidet i samsvar med utviklingen som har skjedd på veiledningsfeltet siden første utgave av boken kom ut i 2010. I tillegg er nye referanser satt inn og gamle er oppdatert-


Les mer her (Universitetsforlaget)