Hjem
Ansattsider

Enkeltkjøp over 100.000

Kontakt Seksjon for innkjøp dersom du skal kjøpe noe til en verdi over NOK 100.000 ekskl. mva., og UiB ikke har en rammeavtale for dette. På denne siden gis en beskrivelse av stegene i en anskaffelsesprosess. En anskaffelsesprosess er de aktiviteter som utløses fra behov oppstår, varen/tjenesten er mottatt og betalt, til utfasing av kontrakten.

Hovedinnhold

Andre forberedelser

Etter at behovet er vurdert, må andre forberedelser gjøres.

  • Estimere anskaffelsens verdi
    • For informasjon om hvordan anslå hva noe vil koste, se her.
    • Dersom beløpet er over 100.000, kontakt Seksjon for innkjøp
  • Vurdere budsjettrammer
    • er det vedtatt et budsjett som gir ramme for anskaffelsen?
    • merk at priser gis uten merverdiavgift, mens budsjettet er inkludert merverdiavgift
  • Vurdere om det kan stilles miljø- eller klimakrav
    • hva vil være relevant for denne anskaffelsen?
    • hvordan vil produksjon eller levering ha påvirkning på miljø eller klima? 
  • Vurdere om man har behov for informasjon fra mulige leverandører
    • informasjon kan innhentes enten av behovshaver eller Seksjon for innkjøp