Forskning i Front
Skrivekonkurranse

Vil du skrive om avhengighet?

Universitetet i Bergen og Studentmeninger.no inviterer studenter og stipendiater til skrivekonkurranse i forbindelse med Forskning i Front. Temaet er avhengighet.

Writing hands
Public Domain

Årets Meltzerprisvinner, Professor Cecilie Schou Andreassen, har forsket på ikke-kjemisk avhengighet, mellom annet avhengighet av spill, Facebook, shopping og arbeidsavhengighet. Hva vil det si å være avhengig, og hva gjør det med oss?

Dette er temaet for Meltzerdebatten under årets Forskning i Front. Du kan velge å vinkle dette enten fysisk, psykisk eller på andre måter. Innlegget må rette seg mot et allment publikum og ha form av en kronikk. Innleggene må være ferdigskrevet, utkast eller ideskisser blir ikke vurdert.

Vinnerbidraget trykkes i Bergens Tidene.

Frist: 15. september.

Vinneren blir kåret 18. oktober under Forskning i Front hvor utdelingen skjer i Universitetsaulaen.

Åpent for alle sjangre

Tekster i alle sjangre er velkommen, sier redaktør for Studentmeninger.no, Erlend Sand.

- Temaet er bevisst bredt, men du kan velge å skrive smalt. Det viktigste er at du presenterer egne ideer og problemstillinger tilknyttet temaet og argumenter og presenter de med en god penn, sier han.

Skrivetips

• Skriv for lesere som ikke er eksperter på temaet
  • Skriv gjerne personlig og bruk konkrete eksempler
  • En fortelling gjør teksten levende for leseren