Griegakademiet – Institutt for musikk
eurasia chamber orchestra

Griegakademi-studenter på gjenvisitt til Baku

Prosjektet "Eurasia Chamber Orchestra" fortsetter - Griegakademiets studenter er i Baku fra 20 - 24. april for prøver og konsert på Baku Music Academy torsdag 23. april.

Eurasia Chamber Orchestra i Baku
Orkesteret på plass i Baku for prøver til konserten torsdag 23.04
Alexander Lund

"Eurasia Chamber Orchestra" er et prosjekt som springer ut av et mangeårig samarbeide mellom Griegakademiet - Institutt for musikk og Baku Music Academy i Azerbaijan. Strykere fra Baku og blåsere fra Griegakademiet går sammen om å øve inn et konsertrepertoar som først fremføres i Bergen og siden i Baku.

Prosjektet startet i Bergen med besøk fra Baku 13. - 17. april. Uken gikk med til intense orkesterprøver og en flott konsert i Korskirken om kvelden fredag den 17. Nå har prosjektet flyttet seg til Baku i Azerbaijan, der 11 studenter fra Griegakademiet er på besøk denne uken sammen med 2 representanter fra staben på GA - dirigent Ricardo Odriozola og produsent Alexander Lund. Rapportene så langt tyder på et strålende opphold med bl.a. besøk i azerbijansk frokost-TV, prøver og forberedelser til konsert den 23. (se bilde) og mange gode og spennende opplevelser for delegasjonen fra Griegakademiet.