Bioutdanning

Fem gode grunner til at bio-studentene trives

Bredde, dybde, godt miljø og jobb etterpå. Her er fem grunner til at du bør studere biofag ved Universitetet i Bergen.

Grunn #1 : Det gode studiemiljøet

Sverre forteller deg mer om hverdagen som bachelorstudent i biologi:

Hvordan er det å studere bilogi ved UiB? Sverre Hartveit forteller

Grunn #2 : Flinke, engasjerte lærere

Ine Elise møtte mye nytt og ukjent da hun skulle lære å jobbe på et laboratorium. Men dyktige og faglig entusiastiske lærere sørger for at du henger med. Store oppdagelser venter:

Biologistudent

Produsent:
Universitetet i Bergen (UiB)

Grunn #3 : Ut i naturen

En ny app lar deg identifisere planter og dyr mens du er ute i norsk natur. Et eksempel på at bio-faget utvikler seg stadig i nye retninger:

Norges beste biologiutdanning

Solrun Dregelid og Arnt Bradseth

Grunn #4 : Kvalitetsutdanning

Utdanningen er en av verdens beste fordi den både er praktisk og teoretisk. bioCEED-miljøet har fått statusen "Senter for fremragende utdanning".

I tillegg kan vi tilby:

Bioutdanning

Grunn #5 : Framtidas arbeidsplasser

Hav, biologi og Bergen. Ved å studere her blir du en del av framtida. Næring og forskning går sammen om en marin klynge. Det er dette vi skal leve av etter olje- og gass:

Et hav av muligheter

UiB