Det juridiske fakultet
Utveksling fra Det juridiske fakultet

4 - Mens du er i utlandet

Det er viktig at du holder deg og andre oppdatert mens du er på utveksling.

4 - Mens du er i utlandet
Det juridiske fakultet

Råd om helse og trygghet

Hold deg og andre oppdatert

• Sjekk Mitt UiB jevnlig. Meldinger om påmelding til masteroppgave m.m. publiseres der.
  • Ikke nøl med å kontakte fakultetet ditt hjemme under utvekslingsoppholdet ditt. Det er viktig at vi får vite om ting som fungerer bra og eventuelt mindre bra ved ditt opphold!
  • Har du ikke registrert alle opplysninger om studier i utlandet? Oppdater StudentWeb med adressen din i utlandet, og informasjon om nærmeste pårørende.
  • Dersom du av en eller annen grunn ønsker å avbryte utvekslingsoppholdet, snakk med koordinatoren ved vertsuniversitetet og med oss her hjemme på fakultetet.
  • Skal du være borte i to semester? Husk å betale semesteravgift og bekrefte utdanningsplanen din ved UiB også for semester to (1. februar) i StudentWeb.
  • Før hjemreise: Undersøk om karakterutskrift sendes automatisk, eller om du må bestille det.

Få ny forhåndsgodkjenning ved endring av emner

Vil du bytte ut noen av fagene du opprinnelig fikk forhåndsgodkjent?

Send en epost med oversikt over nye fag med emnebeskrivelser til fakultetet for å få dem vurdert og godkjent.

Du finner en oversikt over allerede forhåndsgodkjente emner i MittUiB. Du trenger du ikke å informere oss om endringen dersom fagene du bytter til også allerede er forhåndsgodkjente.