Det juridiske fakultet

UiS og UiA har fått grønt lys til masterutdanning i juss

Universitetet i Stavanger og Universitetet i Agder (UiA) får tilby masterutdanninger i rettsvitenskap, etter NOKUT-vedtak.

UiS og UiA får master i juss.
Universitetet i Stavanger og Universitetet i Agder får grønt lys av NOKUT for å tilby masterutdanning i rettsvitenskap.

I fjor fikk Handelshøyskolen BI akkreditering til master i rettsvitenskap. UiA og UiS fikk nei. Etter at de fikk mulighet til komme med tilleggsinformasjon til sine søknader, har NOKUT snudd.

Etter ny vurdering fra den fagkyndige komiteen, ble det konkludert med at kravene for å kunne tilby master i rettsvitenskap er oppfylt. Komiteen anbefalte dermed NOKUT å akkreditere studietilbudene. NOKUT vedtok at UiA og UiS får akkreditering til å  tilby masterutdanningene, ondag 8. februar.

Nå gjenstår godkjenning fra Kunnskapsdepartementet for å opprette utdanningstilbudene.