MUCS - Mediebruk i krisesituasjoner

Nyhetsarkiv for MUCS - Mediebruk i krisesituasjoner

Ny forskning fra MUCS viser hvilke utfordringer som venter eldre mennesker når de navigerer på internett og digitale plattformer.
Tidligere student med mastergrad fra Universitet i Bergen, Solveig Høegh-Krohn, forteller om sin rolle som forsker og utviklingen i den kvalitative forskningen i MUCS-prosjektet.
I sin nyeste artikkel publisert i det internasjonale tidsskriftet Journalism, undersøker postdoktor John Magnus Ragnhildson Dahl og professor Brita Ytre-Arne hvordan nyhetsbrukere opplevde bruken av statistikk i journalistikken under COVID-19 pandemien
Hilde Sakariassen har begynt som postdoktor i MUCS med sitt prosjekt 'The tale of two cities – the duality of digital technology for inexperienced users in a societal crisis'
Ida Kvilhaug Sekanina har begynt som doktorgradsstipendiat i MUCS prosjektet.
Prosjektleder Brita Ytre-Arne i paneldiskusjon «The resilience of different types of media systems»
Oppbyggingen av MUCS-prosjektet, som skal studere mediebruk, hverdagslige erfaringer og samfunnsmessig respons på klimakrise og koronakrisen, fortsetter. Nye stillinger har blitt lyst ut.