Gruppe for trygdeøkonomi

Nyhetsarkiv for Gruppe for trygdeøkonomi

Førsteamanuensis Katrine V. Løken argumenterer for å beholde fedrekvoten i en kronikk i Dagens Næringsliv.
Tiden er kommet for evaluering av Nav-reformen, og professor Arild Aakvik er medforfatter på en uavhengig rapport utarbeidet av Uni Research Rokkansenteret. Det viste seg at sammenslåingen av den tidligere Trygdeetaten, Aetat og den kommunale sosialtjenesten ble svært omfattende.
Svake elever gjør ikke klasses flinke elever svakere. Det viser forskning lagt frem i førsteamanuensis Katrine V. Løkens siste kronikk i Bergens Tidende.
Da de ansatte i Mandal kommune fikk full egenmeldingsrett i ett år og tett oppfølging av linjeleder, gikk sykefraværet ned. Professorene Kjell Vaage og Gaute Torsvik ved Institutt for økonomi har vært med på å evaluere prosjektet.
Jonas Gahr Støre holdt gjesteforelesning for fullsatt auditorium da Arbeiderpartiets finansfraksjon på Stortinget gjestet Institutt for økonomi og SV-fakultetet torsdag 8. mai. På programmet var også faglig påfyll for fraksjonen i regi av Institutt for økonomi.