Institutt for global helse og samfunnsmedisin

Nyhetsarkiv for Institutt for global helse og samfunnsmedisin

Majoriteten av flyktninger fra Syria er friske, men en av tre plages av kroniske smerter eller symptomer på angst og depresjon.
Det medisinske fakultet har delt ut utdanningspriser, og den gjeveste prisen gikk til Samfunnsfarmasi.
I årsmeldingen presenterer SEFAS siste nytt fra all pågående forskning de er involvert i.
Norsk medisinstudentforening og Norsk sykepleierforbund student ber helse- og medisinstudenter være disponible for helsetjenesten i møte med koronautbruddet. Det samme gjør NTNU og Universitetet i Bergen.
SIH Professor Ingunn Marie S. Engebretsen foreslår at vi bruker tiden frem til påskeferien og hele påsken på å gjenvinne kontrollen over koronaepidemien.
TVEPS-studenter underviser om helse og livsmestring. – Jeg håper de unge føler seg bedre rustet og har mer kunnskap om kropp og følelser, sier kommende helsesykepleier Kirlin Bodin.
Verden har vært rammet av flere epidemier. En av de verste var spanskesyken som herjet mellom 1918 og 1920 og tok sannsynligvis flere liv enn første og andre verdenskrig, til sammen.