Institutt for global helse og samfunnsmedisin

Nyhetsarkiv for Institutt for global helse og samfunnsmedisin

Bettina Husebø talte for fullsatt sal om aktivitet og medisinbruk blant eldre.
Denne gangen skriver vi om italienere som kanskje har lavere risiko for MS fordi de får mer sol enn nordmenn, arbeidsmiljøet i Etiopias blomsterproduksjon og det nyoppstartede prosjektet om hvordan Frisklivssentralene fungerer.
I mars starter Universitetet i Bergen i samarbeid med Universitetet i Agder et forskningsprosjekt sammen med Frisklivssentralen.
Er du forsker med tilknytning til alders- og sykehjemsmedisin? Vi har startet opp en tverrfaglig seminargruppe, hvor vi holder flere seminarer fremover.
Senter for alders- og sykehjemsmedisin (SEFAS) hadde årets første samling på Solstrand i januar. Senteret har fått flere nye medarbeidere i år.
Drikkevann med relativt høy konsentrasjon av magnesium beskytter mot hoftebrudd, viser resultater i en studie fra Folkehelseinstituttet og UiB.
Nytt kurs for phd-kandidater med Allen Wilcox fra National Institute of Environmental Health Sciences (NIH), USA.