Forskningsgruppe i samfunnsfarmasi

Nyhetsarkiv for Forskningsgruppe i samfunnsfarmasi

Senter for farmasi har arrangert workshop om refleksjon og verdier på Bjørnafjorden gjennom prosjektet FREMFARM. Studenter Miral Alabbasi og Oda Marie Vabø Haugane har snakket med både Ragnhild Holtskog og Hilde Frøyland om verdier, refleksjon og kommunikasjon i dagens farmasi.
Senter for farmasi ved Det medisinske fakultet tilbyr studieopphold i Tanzania gjennom prosjektet PEPER (Partnership to Enhance Pharmacy Education and Research). Vi har snakket med Camilla Brox og Marita Tøkje Sandven som nettopp er kommet hjem etter tre måneder i Dar-Es-Salaam.
Senter for farmasi ved UiB feirer støtte på fem millioner kroner til å gjøre studentene bedre forberedt til et stadig endrende arbeidsliv ved å bygge ferdigheter innen kommunikasjon og innovasjon.
Lone Holst ble farmasøyt fordi hun ikke ville bli lærer. Nå elsker hun å undervise farmasistudentene i Bergen.
Tre unge farmasøyter i Bergen har tro på at det er mulig å utnytte sin farmasøytiske ­kompetanse på nye måter og vil tilby legemiddelgjennomgang på legekontor.