One Ocean Expedition

Nyhetsarkiv for One Ocean Expedition

Det er sendt ut tilbud om plass på bærekraftsemnet SDG200. De heldige fra UiB representerer alle de syv fakultetene.
Nylig gikk søknadsfristen ut for bærekraftsemnet SDG200 som holdes om bord på seilskipet Statsraad Lehmkuhl sommeren 2022.
UiB-student Aurora Baardsen tilbringer november om bord på Statsraad Lehmkuhl i Karibia. Under ledelse av UiB-forskere skal studenter fra flere land undersøke klimaendringene og utvikle felles forståelse.
Lurer du på hva det vil si å være medseiler på Statsraad Lehmkuhl, eller hvordan et fire måneder langt opphold blir? Se videoer her!
Sparebankstiftelsen DNB gir UiB over én million kroner til prosjekt for å engasjere ungdom for bærekraftige hav. Skal lære barn og unge i Norge om havets tilstand fra jordomseiling med Statsraad Lehmkuhl.
Universitetet i Bergen tar med studenter på seilas i Karibia og i Stillehavet når seilskipet Statsraad Lehmkuhl legger ut på jordomseiling.
Nesten 130 deltakere fikk med seg sesjonen om One Ocean-seilasen på Day Zero.
Her får du informasjon om søknadsprosessen for studiet.
Kunne du tenke deg fire måneder i Stillehavet, samtidig som du studerer bærekraft på UiB? Les mer om vårt unike studietilbud om bord på Statsraad Lehmkuhl.