SDG Bergen (N)
BÆREKRAFTSMÅL 14

Lansering: Serie om bærekraftig havforskning

United Nations Academic Impact lanserer en egen serie om bærekraftsmål 14 for bærekraftig hav, som gir eksempler på forskning og utdanning fra Universitetet i Bergen til allmenn inspirasjon. I hele juni vil det være artikler om havforskning til inspirasjon. Produsert for FN av Universitetet i Bergen.

Biology students from the University of Bergen doing field work north of Bergen on the west coast of Norway.
SERIE OM HAVFORSKNING: Biologistudenter fra Universitetet i Bergen på feltarbeid på Lygra nord for Bergen.
Eivind Senneset for University of Bergen

Serien publiseres i juni 2020 og vil omfatte fem artikler fra Universitetet i Bergen, som er United Nations Academic Impact (UNAI) sin Hub for bærekraftsmål 14, liv under vann, for et bærekraftig hav. Artiklene vil bli publisert hver mandag og begynner 8. juni 2020 – som også er verdens havdag (World Ocean Day).

Serien vil omfatte tekster om:

• Vitenskapsdiplomati (science diplomacy)
  • Havets lover
  • UiBs unike kurs på bærekraftig hav
  • Havforsuring
  • Koronaviruset og havet