Klima og energiomstilling

Nyhetsarkiv for Klima og energiomstilling

Hvor bekymret er vi for klimaendringene? Forskerne vil bruke psykologisk innsikt for å hjelpe oss til å forstå klimaendringene og bli mer bevisste egne valg når det gjelder klima og energibruk.
Bergen Offshore Wind Centre vart offisielt opna torsdag 13. september. For Universitetet i Bergen er dette eit stort samfunnsoppdrag, seier universitetet sin energidirektør.
Boken om hundreåringen som klatret ut av Bergen museum og forsvant ut på ekspedisjon er en reise i genialitet og galskap.
På åpningen av studieåret ved Universitetet i Maastricht var UiB-rektor Dag Rune Olsen en av hovedtalerne. Sammen med andre aktører fra EU og akademia snakket han om universitetenes viktige rolle for å engasjere seg i og skape kritisk debatt rundt bærekraftsmålene.