SDG Bergen (N)

Nyhetsarkiv for SDG Bergen (N)

I en unik workshop under SDG Conference Bergen presenterte flere ledende internasjonale forskere sine visjoner for bedre vitenskapelig rådgivning for å styrke politiske avgjørelser.
Tiden for å handle for å nå bærekraftsmålene i 2030-agendaen er overmoden. Dette var det tydelige budskapet fra delegatene da universitets- og høyskolesektoren møttes til den tredje nasjonale Bærekraftskonferansen i Bergen, der debatten om teknologi og partnerskap sto sentralt.
SDG Bergen Policy Briefs-serien ble presentert for forskere samlet til en workshop om vitenskapsdiplomati under Bærekraftskonferansen i Bergen.
«Action» var nøkkelordet på dette årets SDG Conference Bergen, den nasjonale konferanse for universitets- og høyskolesektoren i Norge. Se konferansen i opptak her!