Realfag – et smart sted å begynne

Nyhetsarkiv for Realfag – et smart sted å begynne

Jostein Bakke forsker på klima og isbreer og er mellom annet på tokt i Antarktis. Les tipsene han har til deg som vil studere klima eller geofag!
Vil du studere realfag, klima og global oppvarming ved Universitetet i Bergen ? Her er en av underviserne du vil møte
Hvordan er det å kombinere IT, økonomi, statistikk og matematikk? IMØ-studenter snakker om sin tverrfaglige studiehverdag.
– Det er veldig stort å få lov til å se hvordan forskerne jobber. Fornybar energi er framtiden, sier Leah Emilie Bjørvik. Ungdomsskoleeleven fra Bømlo har allerede bestemt seg for å studere energi.
Kan 11 studenter forhindre at det kommer mer plast i havet? Sammen med fire forskere fikk studenter fra UiB presentert en svært utfordrende problemstilling – kanskje umulig vil noen si.