Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studier

Nyhetsarkiv for Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studier

Et samarbeid mellom norske og franske forskere på kritiske tekstutgaver har resultert i en antologi om temaet, redigert av Daniel Apollon og to franske kollegaer.
Professor Jill Walker Rettberg har fått ERC-midler til estetisk og humanistisk forskning på hverdagslig maskinsyn. Prosjektet starter opp i august 2018 og løper i fem år.
Olaug har skrevet siden hun var 19 år, hun har alltid likt å skrive og skrev mye opp gjennom årene. På Heimly Folkehøgskule gikk hun på «Forfatterskolen» og sendte in et manus til et forlag fordi de fleste i klassen hennes gjorde det samme – før hun visste ordet av det var hun forfatter. I dag er Nilssen aktuell med boken «Tung tids tale» som handler om det å være mor til et barn med autisme.