Sosiologisk institutt

Nyhetsarkiv for Sosiologisk institutt

Les rapport fra instituttets besøk til University of Essex og University of York
PhD kandidat Katharina Sass har publisert en artikkel i Nordic Journal of Working Life Studies
Tidligere masterstudent ved Sosiologisk institutt, Audun Løvlie har skrevet kronikk i Bergens tidene om sakskyndige som presmissleverandører for domsstolene.
Syv av av landets fremste forskere på yrkesfag ble bedt om hjelp til å forstå hvorfor fagene ikke lenger er populære. Blant bidragsyterne finner vi Ole Johnny Olsen og PhD kandidat Kaja Reegård fra Sosiologisk institutt.
Hvem skal passe spedbarna mens mor og far er på jobb? spør professor emeritia Kari Wærness i en kommentar i Dagbladet i dag.
Ny artikkel i tidsskriftet "The History of the Family" skrevet av Liv Syltevik.
Olav Korsnes og Johs Hjellbrekke fra instituttet har sammen med Marianne Norli Hansen fra UiO, redigert boken som er publisert på Universitetsforlaget.
Postdok Miia Bask and medforfattere fra Sverige og Finland står bak et kapittel i boken “Gender Differences in Aspirations and Attainment - A Life Course Perspective” redigert av Ingrid Schoon and Jacquelynne S. Eccles for Cambridge University Press.