Sosiologisk institutt

Nyhetsarkiv for Sosiologisk institutt

Boken "We Make Our Own History: Marxism and Social Movements in the Twilight of Neoliberalism" ble lansert i London i november. Se video her.
Fører en skilsmisse til økt sykefravær, har skilsmisse en langvarig effekt på fraværet og er det forskjeller mellom menn og kvinner?
Ivar Sognnæs Eimhjellen disputerer fredag 21. november 2014 for ph.d.-graden ved Universitetet i Bergen med avhandlinga: “From face-to-face to Facebook? Web technologies in Norwegian civil society”.
Fra 9.-14. oktober ble det arrangert studietur. Les reisebrevet her.
PhD Synnøve Fluge har skrevet debattinnlegg i Studvest
I boken "The Routledge Companion to Bourdieu’s 'Distinction" bidrar tre forskere ved Sosiologisk institutt med kapittelet "Cultural Distinctions in an Egalitarian Society".
Fra 1. November 2014 flytter Norsk Nettverk for Migrasjonsforskning og migrasjonsforskning.no til Universitetet i Bergen.