Sosiologisk institutt

Nyhetsarkiv for Sosiologisk institutt

Artikkelen omhandler psykososialt stress blant middelaldrende og eldre i Sverige.
Liv Johanne Syltevik er i statsråd 19 juni 2015 oppnevnt som medlem i et offentlig utvalg som skal gjennomgå støtten til barnefamiliene.
Lekve legger frem ulike måter å bruke klassebegrepet i sitt bidrag til siste utgave av Røyst.
Monografiene finnes i "Contemporary South Asia" og "South Asia".
I mai 2012, 50 år etter C.Wright Mills’ bortgang, arrangerte Sosiologisk institutt et tre-dagers symposium over hans arbeider.
Professor emerita Kari Wærness i samarbeid med Kari Tove Elvbakken argumenterer imot et forslag fra Runar Døving om mannlig innblanding i abortloven.
Kenneth Bo Nielsen har publisert en artikkel i den indiske journalen Economic and Political Weekly.
Alf Gunvald Nilsen fortsetter sin serie med poster på bloggen Progress in Political Economy.
UiB Globals SPIRE-midler er en satsning som skal fremme internasjonalt samarbeid om utviklingsforskning ved UiB.
Førsteamanuensis Alf Gunvald Nilsen ved Sosiologisk Institutt er i disse dager ute med en ny bok på Oxford University Press.